• חקירות
  • משרד חקירות בינלאומיות – מה זה אומר?

משרד חקירות בינלאומיות – מה זה אומר?

במציאות הנוכחית שלנו התקשורת נעשית יותר ויותר גלובאלית ומתקיימת באופן ישיר ומהיר. תקשורת בינלאומית יכולה לבוא לידי ביטוי באופן פשוט כמו רשתות חברתיות ויכולה לבוא לידי ביטוי בתחומים רחבים יותר כגון השקעות אשר מתבצעות בחוץ לארץ, חשבונות בנק או פתיחת סניפים של חברה מסביב לעולם.

כל תקשורת עם העולם החיצון יכולה מסיבה כזו או אחרת להוביל לחקירות בינלאומיות חוצות גבולות, חקירה בינלאומית. אמנם ניתן לתקשר באופן פשוט יחסית עם מדינות מחוץ לארץ אך כאשר קיימת התערבות שדורשת חקירה וגופים נוספים, כאן העניין יכול להסתבך.

במידה ואתם מנהלים עסק בחוץ לארץ או קשרים בין אישיים ונתקלתם מסיבה כזו או אחרת בצורך של פתיחת חקירה בינלאומית, המידע בכתבה הבאה יכול להיות שימושי עבורכם.  

מהי חקירה בינלאומית?

 

חקירה בינלאומית היא בעצם כל חקירה אשר מתבצעת מחוץ לגבולות הארץ ומחוץ לתחום שיפוטה של מדינת ישראל. על כן, חקירה בינלאומית מתקיימת במסגרת חוקים אשר אינה תאומת את מערכת המשפט שאנו רגילים אליה בארץ וכוללת בתוכה שפה שונה, מערכת חוקים אחרת, התנהלות מוסדית מותאמת לאזור וכדומה.

לא משנה מהו סוג החקירה וגודלה, כל עוד היא מתרחשת מחוץ לתחומי הארץ היא דורשת התערבות של אנשי מקצוע בעלי קשרים וניסיון רחב.

בעקבות כך, במידה וקיים צורך לבצע חקירות בינלאומיות, רצוי ואך הכרחי לנהל אותה בעזרת חברות ייעוץ אסטרטגי בינלאומיות – משרד חקירות שעובד בחול או משרד העוסק בתחום חקירות בינלאומיות.

מתי מתקיימת חקירה בינלאומית?

 

חקירה בינלאומית יכולה להתקיים בשל מספר סיבות והיא יכולה להתייחס למגוון רחב של חקירות בינלאומיות מתחומים שונים.

דוגמא לחקירה שיכולה להתנהל בחוץ לארץ היא חקירה בינלאומית כלכלית אשר מאפשרת לדעת את המצב הכלכלי של הנבדק הכולל היקף משרה, חשבונות בנק ונכסים כגון נדל"ן, מכוניות וכדומה.

הצורך לחקירה כזו יכולה להיות כאשר אתם נמצאים בהליך גירושין עם הבן/בת זוג שמתגוררים בחוץ לארץ, בעקבות סכסוך אישי או עסקי או במידה ואתם מעוניינים לפתוח עסק חדש מחוץ לארץ ורוצים לבדוק את האמינות של החברה או האדם הפרטי איתו אתם מיועדים לעשות עסקים.

לא מעט שירות זה משמש על מנת לענות על הצורך בעת חשד לבוגדים – בוגדות בחיי הנישואים ולאור כך יש צורך בשימוש בנושא חקירות בגידה כאשר אחד מבני הזוג נוסע באופן רציף לפגישות בחו"ל. 

איתור נכסים בינלאומי היא גם חקירה נפוצה שמתקיימת מחוץ לגבולות הארץ. במקרה בו קיים חשד לגבי רכוש או נכס שמסתירים ממכם יש צורך בחקירה יסודית על ידי משרד חקירות בינלאומי מקצועי שיכול לאתר את כל הנכסים או הרכוש אשר רשומים על אדם מסוים, בני משפחתו או על חברה מסוימת.

חקירה של איתור נכסים בינלאומי היא הכרחית בכדי לאתר רכוש של בעל חוב ולמנוע עיקולים על הנכסים או הרכוש. בנוסף, חקירה בין לאומית יכולה להתרחש במצב בו אתם מחפשים איתור יורשים או קרובי משפחה.

דוגמא לכך היא איתור מטיילים אשר נעדרים מסביב לעולם, אשר מתקיים בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות במדינה בה המטייל נעדר.

דוגמא נוספת היא איתור של בני משפחה קרובים או רחוקים אשר ניתק איתם קשר במרוצת השנים ומעוניינים לחדש איתם את הקשרים ולאתר אותם.

בנוסף חקירה בינלאומית יכולה להביא למציאה של איתור יורשים או לחשיפה של יורשים מתחזים אשר נמצאים ברחבי הגלובוס.

איך מתבצעת חקירה בינלאומית?

 

חוקרים אשר עובדים תחת משרד חקירות בינלאומיות או משרד חקירות שעובד בחול יוצרים קשרים רבים עם מדינות שונות ולומדים את החוקים וההתנהלות של כל מדינה.

הם צריכים לפעול בדרכים שונות ולתפעל חקירה שמתבצעת בו זמנית בארץ ומחוצה לה. הדבר נעשה על ידי טיסות לכל המדינות הרלוונטיות ועל ידי איסוף מידע ונתונים – מודיעין עסקי בישראל ובעולם, הפעלה של גורמים מקומיים, שימוש במאגרים בינלאומיים וכדומה.

בעקבות השינויים הגלובאליים וההתרחבות הטכנולוגית, יותר ויותר קשרים הופכים לבין לאומיים ויכולים בקלות להוביל לתביעה או חקירה בינלאומית.   

משרד החקירות איי טי איי – ITI מונה חוקרים בינלאומיים מקצועיים ובעלי ניסיון רחב ומקיף בכל העולם.

החוקרים מתבקשים לעבוד במספר מקומות במקביל ולהשתמש בטכניקות המקצועיות ביותר של חקירה בין לאומית ואיסוף נתונים תוך שמירה על קשרים אישיים עם גורמים במדינות זרות וכל זאת בהתאם לחוקים המקומיים.

אנו עובדים בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ועם משרדי חקירה מקומיים ובכך מצליחים לפתור בהצלחה חקירות קטנות מורכבות בקצה השני של הגלובוס.

מה ההבדל בין חקירה בינלאומית ולבין חקירה של רשויות האכיפה הממשלתיות?

 

אין ספק שניתן להיעזר בשירותם של רשויות האכיפה הממשלתיות על מנת לפתור בעיות שונות המתרחשות מחוץ לגבולות המדינה.

אך כמו בכל מערכת ממשלתית אחרת, ההתנהלות היא בירוקרטית ומסורבלת ויכולה לקחת זמן רב. בעקבות כך החקירה יכולה להתמשך שנים רבות ויהיה קשה לקבל יחס אישי.

בנוסף, בשל פניות רבות אל הרשויות ומאחר והמעמד של הרשויות הוא רשמי, שיטות הפעולה שלהם הם לרוב מוגבלת לעומת חוקר בינלאומי פרטי.

למשרד החקירות איי טי איי -ITI יש בסיס יסודי וחזק אשר כולל בתוכו חוקרים מקצועיים אשר יצרו קשרים פורמליים ואישיים בכל העולם, הכולל מודיעין עסקי בינלאומי.

אנו נמצאים בשיתוף פעולה עם גורמים מקומיים וממשלתיים מסביב לעולם אשר מאפשרים קבלת מידע רחב ומובילים לפיצוח של חקירות מורכבות מחוץ לשטחה של מדינת ישראל.

עירד תמיר
חוקר פרטי מוסמך בעל ניסיון של מעל 20 שנה באיסוף מודיעין ופתרון משברים.
ITI חקירות
השאר פרטים ונחזור אלייך

    שתפו את המאמר