• חקירות
  • חוק האזנות סתר – כל המידע שצריך לדעת בשנת 2021

חוק האזנות סתר – כל המידע שצריך לדעת בשנת 2021

'בתחבולות עשה לך מלחמה' אומר ספר משלי. לא פעם, אנחנו, בתור אנשים העובדים בתעשייה צריכים מידע פנימי שישמש אותנו כדי לבצע בחירות עסקיות שיקדמו את העסק שלנו בצורה הטובה ביותר. לא פעם האזנת סתר היא כלי לגיטימי כדי לברר האם בן הזוג בוגד בכל הקשור לסימני בגידה סלולרי, במקרים בהם אנחנו מעוניינים להיות בטוחים כי הילדים שלנו נמצאים בידיים טובות לאורך השעות הארוכות אותן הם מבלים רחוק מאתנו בגן הילדים, האזנת סתר בגן ילדים כמו גם האזנת סתר בין בני זוג יכולות להפוך לראיות שישמשו אותנו בעתיד, בבית המשפט.

על פניו, האזנת סתר היא פעולה פשוטה, וודאי לאור המציאות המשתנה, בה הטכנולוגיה הפכה לכלי מרכזי כל כך בחיים של כולנו. אלא שכמו שכולנו יודעים היטב, האזנת סתר חוקית היא כבר פעולה מסובכת הרבה יותר, כזו הדורשת היכרות עם החוק, ידע טכני ויכולות גבוהות שיביאו בסופו של יום לכך שנוכל להיעזר בממצאים.

בין אם מדובר על האזנת סתר במקום העבודה עבור מודיעין עסקי ובין אם מדובר על האזנת סתר לטלפון נייד של בן הזוג לאחר קריאה של סיפורי בגידות באינטרנט שגרמו לכם קצת לחשוש.

מתי מתבצעת האזנת סתר חוקית, מה חשוב לדעת על תקנות האזנת סתר , איך מתנהלים בעולם מורכב? את כל אלו ועוד תבינו טוב יותר לאחר שתקראו את המאמר שלפניכם.

מה אומר החוק היבש , חוק האזנות סתר התשל"ט – 1979

חוק האזנת סתר מבחין בין שני מקרים של האזנת סתר. מקרה ראשון הוא כמובן במקרה של האזנת סתר לצרכים צבאיים וביטחוניים. כלומר, בין אם מדובר על פעולה אותה מבצעת משטרת ישראל ובין אם מדובר על האזנת סתר המבוצעת דרך הזרועות השונות של מערכת הביטחון, מדובר בדרך כלל על האזנת סתר חוקי שתפקידה הוא לשמור על הזכות לביטחון, הזכות האזרחית של כל אחד ואחת במדינת ישראל.

כאשר אנחנו מגיעים לעולם האזרחי הסיפור של חוק האזנות סתר הופך מורכב יותר. חוק האזנת סתר למעשה מתאר כמה מקרים בהם מתבצעת הקלטה של שיחה שיכולה להתברר בתור האזנת סתר חוקית:

  1. מקרה של האזנת סתר לטלפון הנייד בו המקליט משתתף בשיחה, או במקרה בו מתבצעת האזנת סתר תוך פגישה או במקום העבודה, שוב, בנוכחות המקליט: החוק קובע כי כאשר מדובר על האזנת סתר בה המשתף בהקלטה השתתף בשיחה, למעשה מדובר על האזנת סתר חוקית. זה לא משנה אם מדובר על האזנת סתר במקום העבודה במהלך פגישה או אם אנחנו מדברים על האזנת סתר שבוצעה עת התקשרות עם שירות לקוחות של חברה מסוימת, כל עוד מבצע ההקלטה היה חלק מהשיחה אנחנו, בתור אנשי המקצוע, יכולים להשתמש בהקלטה לכל דבר. החל משימוש בהקלטה בתור ראיה בבית משפט וכלה עבור ביצוע החלטה עסקית נבונה יותר בבית עסק כזה או אחר. אגב, מעניין לציין בהקשר הזה כי גם כאשר חברת החדשות של אחת מהערוצים המסחריים והציבוריים נעזרת בהקלטה זו או אחרת בתור ידיעה חדשותית, הם למעשה צריכים לפעול על פי חוק, אחרת הם עלולים למצוא את עצמם חשופים לתביעה.
  2. האזנת סתר חוקית יכולה להתקיים גם במקרים בהם אנחנו מבצעים האזנת סתר במרחב הציבורי: הרבה פעמים, הפרצה בחוק המאפשרת לנו לתת לכם את השירות הטוב ביותר מבוססת על תקנות האזנת סתר בדומה לזו. כך ניתן לבצע למשל, האזנת סתר בגן ילדים או כאשר יש חשד לגביי בוגדים בוגדות תתבצע האזנת סתר בין בני זוג המבלים במקום זה או אחר, במקרים אחרים אפילו האזנת סתר במקום העבודה, בתנאי שהפגישה מתקיימת בבית קפה, היא פעולה לגיטימית. שכן, החוק טוען, כי כל עוד השיחה נערכה במרחב הציבורי, אי אפשר לטעון כי המידע שהועבר בשיחה היה מידע אישי, פרטי, כזה שלא ניתן להשתמש בו עבור פעולות כאלו ואחרות.

האזנת סתר חוקית היא משהו שאתם לא יכולים לוותר עליו

אנחנו חיים במדינה בה פעולות רבות עלולות להביא להפללה. במובנים רבים, כמעט כל פעולה במדינת ישראל עלולה להפוך אתכם חשופים לתביעה, מה שבאמת קורה לא פעם. אלא, שלעיתים כאשר יש חשד לגביי נושא בגידות באמת אין דרך להוכיח כי בן הזוג בוגד, חברה מסוימת נוהגת בצורה לא חוקית או להביא להוצאה של גננת בעייתית מהגן של הילד בלי שימוש בהאזנות סתר שיכולות להביא להוכחה של הטענות.

לכן, חשוב כל כך לבצע האזנת סתר חוקית. אנחנו, אנשי המקצוע המבינים בתחום, מקדישים את עיקר עבודתנו להוצאה של חומר איכותי ויעיל שישמש אתכם לא רק על מנת להבין לעומק מה הלך הרוח בסיטואציה זו או אחרת, אלא גם כדי להביא למיצוי הזכויות המלאות שלכם בבית המשפט.

שימו לב כי אנחנו חיים בעידן מתקדם מבחינה טכנולוגית, כך שהאפשרויות העומדות לפנינו הן רבות. מטבע הדברים, אנחנו, בתור משרד חקירות מקצועי, מחזיקים בכלים הטכנולוגיים המתקדמים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח כי תקבלו הקלטה איכותית, של חומר רלוונטי עבורכם, תוך מיקוד הצרכים ובירור הפרטים שיביאו לקידום התחומים שלשמם פניתם לכתחילה.

מה עושים עכשיו – מאיפה מתחילים לבדוק לגביי האזנות סתר

אנחנו כאן בשבילכם. אנחנו רוצים לעזור לכם לקבל את המידע החשוב והרלוונטי עבורכם ע"י ייעוץ אסטרטגי מתאים שיעזור לכם להשיג את המטרות שלכם בצורה הטובה ביותר תוך שימוש במודיעין עסקי תחרותי. בין אם מדובר על האזנת סתר חוקית ובין אם מדובר על בירור ראיות שיאפשרו לכם לבחור נכון יותר.

אנחנו יודעים כי לא פעם, וודאי כאשר אנחנו מדברים על האזנת סתר בין בני זוג או על האזנת סתר בגן ילדים, מדובר על תהליך המלווה גם בלא מעט מטען נפשי שהופך את משימת בירור הראיות למורכבת יותר. לכן, חשוב לנו להיות לכם לאוזן קשבת, אלו שאתם יכולים לסמוך עליהם גם בעיניים עצומות.

מקרה בו אנחנו כמובן עוסקים גם, זה המאתגר אותנו למצוא עבורכם את המידע השימושי והיעיל ביותר, זה מקרה כמובן בו אנחנו מבצעים האזנת סתר במקום העבודה או עבור חקירות בינלאומיות וגם עבור חקירות קטנות. אז אנחנו יכולים להעיד כי אנחנו מבצעים את העבודה על הצד הטוב ביותר כדי להבטיח בסופו של דבר כי באמת תוכלו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם. אלו שיקדמו את העסק שלכם ויביאו אתכם לבחירה של החלטות נבונות לאורך הדרך.

כאמור, 'בתחבולות עשה לך מלחמה' , אם אתם רוצים לנצח במהלך הזה, עליכם לפעול בחכמה חסרת פשרות שתאפשר לכם להשיג את היעדים שלכם באופן הטוב ביותר האפשרי.

ITI חקירות וייעוץ אסטרטגי – אנחנו מחכים לכם

הכל מתחיל בפניה שלכם אלינו. לאחר מכן נוכל לבנות יחד תכנית עבודה תוך מיקוד הצרכים שלכם ובחינה של הנתונים בשטח. אנחנו מאמינים כי עבודה משותפת, מתוך שיתוף פעולה ובחינת העובדות בשטח, תביא אותנו ואתכם לקבלת ההחלטות הנבונות שיקדמו אותנו לאורך התהליך.

אל תחסכו מאתנו דבר, שתפו אותנו בכל הפרטים שיאפשרו לנו לעשות למענכם את העבודה על הצד הטוב ביותר. אנחנו נמצאים בצד שלכם ורוצים בטובתכם. אצלנו במשרד החקירות ITI נעשה הכל כדי שתוכלו לקבל את התשובות הטובות ביותר, הרלוונטיות, אלו שיאפשרו לכם לקדם את עניינכם על הצד הטוב ביותר, זאת על ידי שימוש כמובן באותה האזנת סתר חוקית.

עירד תמיר
חוקר פרטי מוסמך בעל ניסיון של מעל 20 שנה באיסוף מודיעין ופתרון משברים.
ITI חקירות
השאר פרטים ונחזור אלייך

    שתפו את המאמר