• חקירות
  • כיצד יש לפעול כאשר יש חשש למעילה בכספים על ידי עובד חברה

כיצד יש לפעול כאשר יש חשש למעילה בכספים על ידי עובד חברה

בתור מנהלים אנחנו תמיד לוקחים סיכון. לתת לאחרים לפעול בתוך עסק זה תמיד משהו שדורש אורך רוח ואת היכולת לשחרר ולתת למשהו אחר לפעול בשטח אותו החשבנו שלנו. זה אף פעם לא נעים לגלות כי אחד מעובדי החברה נחשד בגניבה או מעילה. בתור מי שעובדים בתחום, אנו יכולים להגיד כי כל חוקר פרטי נאלץ לא פעם להתמודד עם אתגרים מהסוג הזה.

חוקר סייבר פרטי, בייחוד לאור השינויים הטכנולוגיים מרחיקי הלכת ששינו את העולם כולו והפכו בתי עסק רבים יותר חשופים לגניבות של מי שלא צריכים להגיע באופן פיזי לאתגר כדי לגנוב, אלא יכולים לעשות זאת מתוך ההיכרות עם המערכת, ככל הנראה ימצא את עצמו עובד שעות נוספות בתחום שלצערנו הופך מוכר בעוד ועוד חברות במשק.

אלא שחקירה של עובד היא תמיד נושא מורכב. הרי להאשים עובד בגניבה זה לא מהלך קל ופשוט. בסופו של יום אנחנו לא רוצים להפליל עובד מסור סתם כך. עלינו להיות בטוחים בתור מנהלים לפני ביצוע המהלך כי אנחנו לא מאשימים עובד תמים על לא עוול בכפו, כי אנחנו יודעים בדיוק מה התרחש ומתוך כך גם יכולים למנוע נזקים עתידיים.

מה התפקיד של חוקר פרטי ברגע הזה

עבודה של חוקר פרטי מתחלקת לכמה חלקים מרכזיים שמאפשרים לנו להבין טוב יותר את הפרשה:

חלק ראשון הוא לעשות מפה של עובדי החברה ולהבין למי יכול להיות אינטרס לבצע מעילה בסדר גודל רחב: אנשים צריכים אומץ כדי לגנוב, זאת יודע כל חוקר פרטי. בין אם מדובר על חוקר פרטי תל אביב או חוקר פרטי בגידות בחיפה. עובד שמחליט לגנוב בכל זאת, לסכן את מקום העבודה שלו, להעמיד את עצמו בעמדה בה הוא עלול לאבד את כל עולמו בשעה אחת, צריך להיות משהו עם אינטרס לעשות כך.

חוקר פרטי מקצועי יבצע תמיד סקירה מקיפה של עובדי החברה מתוך ניסיון לקבל קצה חוט שיעזור למקד את החיפוש סביב כמה עובדים ספציפיים שעלולים להיות מי שיש להם גישה בתוספת לכוח מניע משמעותי.

החלק השני הוא לנסות לזהות דרך המערכות של החברה תנועות חשודות, מדובר על עבודה של חוקר סייבר פרטי: חוקר סייבר פרטי ינסה להיכנס למערכות ההגנה של החברה ולזהות תנועות בשעות לא סבירות.

למשל, אם עובד שיש לו הרשאה נכנס במהלך יום העבודה, אין סיבה לחשוד בדבר. אבל אם אנחנו נזהה תנועה חשודה באמצע הלילה, הדבר צריך כמובן להדליק אצלנו את כל הנקודות האדומות. בחינת הפעולות של העובדים בתוך המערכות של בית העסק יכולות ללמד אותנו הרבה מאוד ולהביא לפתרון התעלומה ע"י איסוף מודיעין עסקי מתאים.

כמה זמן נמשכת חקירה כלכלית מהסוג הזה

אנחנו מדברים על חקירה כלכלית שיכולה להמשיך תקופה לא קצרה. בסופו של יום, התפקיד של חוקר פרטי היא לבצע את העבודה הטובה ביותר, היסודית ביותר, בלי שהעובד ירגיש בכך.

אנחנו כמובן נפעל בהתאם במידה ואנחנו חושדים כי העובד עתיד לפרוש מהחברה או לצאת בטענות כאלו ואחרות, אבל בדרך כלל נעדיף לעבוד בקפדנות מתחת לרדאר בתקווה להבין את כל התמונה לפני ביצוע המעשים בפועל.

אל תשכחו כי עלינו לפעול על פי חוק כדי לאפשר לכם ללכת עם החומרים המתעדים את המעשה לבית משפט ולמשטרה.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה. אצלנו תוכלו למצוא ייעוץ אסטרטגי בתחום ומי שיכול לעזור לכם למצוא את הפתרון למה שעורר בכם חשד.

עירד תמיר
חוקר פרטי מוסמך בעל ניסיון של מעל 20 שנה באיסוף מודיעין ופתרון משברים.
ITI חקירות
השאר פרטים ונחזור אלייך

    שתפו את המאמר