• חקירות
  • מה זה חקירת סייבר ומתי יש כדאי להיעזר במשרד חקירות?

מה זה חקירת סייבר ומתי יש כדאי להיעזר במשרד חקירות?

השינויים מרחיקי הלכת בעולם משפיעים עלינו בצורות שונות. בין היתר אנחנו מדברים על כך שבין היתר, חוקר פרטי היום צריך להבין גם בעולמות הסייבר כדי לתת מענה מקצועי לגופים ומוסדות שונים. היום, בימים בהם התקשורת בתוך העסק, האופן בו העסק מתנהל ועוד, כולם מושתתים במידה רבה על מערכות מתקדמות הנסמכות על הרשת הווירטואלית, פגיעה הנערכת במערכות הסייבר עלולה להביא לנזקים אדירים.

הבעיה במקרה של חקירת סייבר, הסיבה בגינה חוקר סייבר פרטי הוא איש מקצוע בפני עצמו ובדרך כלל הוא לא יהיה חוקר פרטי העוסק בתחום הבגידות למשל, היא שמדובר על עולם אליו צריך גישה ובו צריך ידע.

כלומר, בניגוד לסיטואציות חברתיות פשוטות, בהן קשרים בין אישיים מכתיבים את מהלך העניינים, במקרה של חקירת סייבר אנחנו מדברים על מה שמתרחש מעבר לרשת האינטרנט, בעולם בו המידע שברשותנו לעיתים לא מספיק.

יתרה מזאת, בניגוד למערכות יחסים בהן אנחנו יכולים להבין במהירות רבה יחסית כי משהו לא עובד כשורה, במקרה של חקירת סייבר עלול לעבור זמן רב עד שאנחנו מבינים כי באמת יש בעיה שדורשת טיפול מהותי.

חקירת סייבר אותה מנהל חוקר סייבר פרטי היא חקירה בה אנחנו צריכים להיות בטוחים כי אנחנו מייצרים שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים וכי אנחנו מקבלים את כל המידע החשוב בזמן. כדי להבין לעומק את הנושא הכנו עבורכם את המאמר הבא.

משרד חקירות סייבר

חקירת סייבר היא כמובן לא משהו שאנחנו עושים בכל יום. חקירת סייבר הנערכת בידי משרד חקירות סייבר המבין בתחום, בדרך כלל מתרחשת כאשר מתרחשים אחד משני המקרים הבאים:

1. כאשר יש חשש למעילה בתוך הארגון – חקירה כלכלית, חשש כי אחד העובדים מנצל את המערכת לטובתו באופן לא חוקי שפוגע בארגון.
2. כאשר אנחנו מזהים פגיעה של גורמים חיצוניים וחדירה של אלו אל תוך המערכת המוגנת של הארגון. הדבר עלול להתרחש בשל תקיפה של גורמים חיצוניים המעוניינים להוציא נתונים אישיים על לקוחות עבור שוד וירטואלי או במקרה בו אותם גורמים חיצוניים מעוניינים לגנוב ידע ורעיונות לפיתוח בהם השקיע העסק לאורך שנים.

הבעיה היא שבאמת בדרך כלל לוקח זמן להבין כי משהו מתנהל שלא כשורה. אמנם היום אנחנו יכולים לראות במגוון אירגוניים תוכנות מתקדמות המסייעות בשמירה על האבטחה של העסק. תוכנות המזהות כמובן כניסות לא מוכרות או לא סבירות אל תוך המערכת, בדיקה בגין מכשיר ציטוט לפלאפון. אבל עדיין, אנחנו מכירים אלפי דוגמאות בהן נזק כבד נגרם לפני שמי ממנהלי החברה הבין שמשהו מתרחש שלא כשורה.

חקירת סייבר חוקר פרטי דורשות את תשומת ליבם של כל הנוכחים

חקירות סייבר הן לא תהליך פשוט ומדובר על תהליך בו עלינו לשים לב כי כל הגורמים משתפים פעולה על מנת שנגיע לתוצאה לה קיווינו. תהליך של חקירות סייבר הוא תהליך בו אנחנו הרבה פעמים צריכים לפנות לצוותים שונים בתוך החברה כדי להוציא את הנתונים שיעזרו לנו למפות את ההתרחשויות שהביאו לתשומת הלב של חברי ההנהלה להתעורר, מעין ייעוץ ביטחוני.

חוקר סייבר פרטי צריך כמובן לפעול בזהירות ולהיות בטוח כי הוא מדבר רק עם מי שבאמת לא עשו דבר ולא עם עובדים שאולי שיתפו פעולה עם אותם גורמים חיצוניים. אז נכנס החוש האנושי לעניין שהוא לא פחות חשוב.

בעיננו, חוקר סייבר פרטי הוא ממש לא רק מי שיושב על המחשב. אלא גם מי שיודע לנתח את הפעילות האנושית ולתת לה מענה הולם.

עירד תמיר
חוקר פרטי מוסמך בעל ניסיון של מעל 20 שנה באיסוף מודיעין ופתרון משברים.
ITI חקירות
השאר פרטים ונחזור אלייך

    שתפו את המאמר