• חקירות
  • האזנה לטלפון איך יודעים – איך מגלים מכשיר האזנה

האזנה לטלפון איך יודעים – איך מגלים מכשיר האזנה

אתם מכירים את זה? את הרגע בו אתם מתחילים לחשוד שמשהו לא ממש בסדר. אולי אתם שמים לב שהטלפון לא מתנהג באופן בו זה התנהג בעבר. אולי אתם מבחינים בהתנהלות מוזרה או ברעשים לא רצוניים. כל אלו עלולים לעורר חשד ולהוביל לתהייה, האם מאזינים לטלפון שלנו בסתר? איך מגלים מכשיר האזנה?

בדרך כלל הדבר יביא את הלקוח אל חוקר פרטי מתוך רצון להבין מה מתרחש. אלא שאנחנו, בתור אלו העובדים בתחום, כל חוקר פרטי בתחומו יודע כי הרבה פעמים לוקח זמן ללקוח להבין שבאמת משהו מתנהל לא כשורה.

הרי הכי קל זה לספר לעצמנו סיפורים. להגיד שאולי זה סתם, אולי במקרה, אולי אנחנו מפרשים את המציאות בצורה לא נכונה ולכן זה נדמה לנו שככה זה.

לכן, בתור חוקר פרטי מומחה, אני חייב להתחיל את המאמר באמירה שאני מקווה כי תשכילו ליישם אותה בחיי היום יום שלכם. 'אם יש ספק אין ספק'. כלומר, אם עולה בכם חשש, גם אם אתם נשמעים לעצמכם היסטריים או פרנואידים, זה הזמן שלכם להגיב מיד.

אנחנו יודעים שזה לא תמיד קל ושלעיתים התחושה עלולה להיות לא נעימה. אבל האזנות סתר עלולות להביא לנזק רב במידה כזו שאנחנו תמיד ממליצים לפנות אלינו מיד בייחוד לאור חוק האזנת סתר.

מה הסימנים לכך שאולי מאזינים לכם בסתר

כאן, אני, בתור חוקר פרטי, אשתף אתכם בסימנים שעלולים להעיד על כך שאכן מאזינים לכם בסתר. הסימנים הללו עלולים להגיע ביחד או שאתם תשימו לב אפילו לבעיה אחת בלבד.

כל זה לא משנה, כאמור, פניה לאיש מקצוע, חוקר פרטי באותו הרגע, זו הפעולה הנכונה במקרים הללו. אל תשאירו שום דבר ליד המקרה, פשוט פעלו בזמן.

קודם כל סימני אזהרה עלולים להופיע כאשר הסוללה של הטלפון מסתיימת מהר מדי: אנחנו יודעים שיש מגוון סיבות לכך שהסוללה בטלפון מסתיימת בשלב מוקדם מדי. אנחנו כאן כדי להגיד שזה הזמן שלכם להחליף מהר את הבטרייה ואם לאחר שביצעתם תיקון אתם עדיין שמים לב לכך שהמצב של הטלפון לא כשורה, זה הזמן שלכם לפנות אלינו. בגלל שמדובר על מאין תופעה טריוויאלית כזו, משהו שיכול להתרחש כל הזמן, קל לחשוב שאתם אולי מדמיינים או לא רואים נכון. אנחנו כאן כדי להגיד לכם שאתם רואים מצוין וכי זה הזמן שלכם לברר האם באמת מאזינים לכם בסתר.

שימו לב האם הטלפון שלכם נכבה לאט: אנחנו יודעים שאתם לא נוהגים לכבות את הטלפון שלכם. לכן, כל חוקר פרטי יגיד לכם שכאשר עולה בכם החשד, זה הזמן שלכם לברר האם הטלפון שלכם אולי פשוט נכבה לאט. בדקו את זה כמה פעמים, הרבה פעמים זו תהיה ראיה לכך שמשהו עובד לא כמו שצריך. שכן הרבה פעמים תוכנות של האזנת סתר צריכות לשמור קבצים וכדומה, כך שאנחנו יכולים לראות בכיבוי איטי סימן משמעותי לבעיה רצינית ממש.

הפרעות ורעשים: אתם שומעים רעשים כאשר אתם מדברים בטלפון תקין? חוקר פרטי ידע לזהות כי כנראה מדובר על האזנת סתר. גם זה כמובן סימן לכך שיש לפנות לאיש מקצוע. מטבע הדברים מדובר על אחד הסימנים האחרונים לזיהוי של בעיה שכן בדרך כלל, כאשר יבצעו האזנת סתר על הטלפון שלכם מי שמאזין לכם ינסה לעשות הכל כדי שלא תגלו אותו ובסלנג 'תעלו עליו'. אבל אם אתם שומעים רעשים, זה הזמן להעביר את המידע הלאה.

בכל אחד מהמקרים הללו, משרד חקירות יידע לנתר את המידע ויבצע סריקה מקיפה שתאפשר לו להתחיל בחקירה נגדית.

עירד תמיר
חוקר פרטי מוסמך בעל ניסיון של מעל 20 שנה באיסוף מודיעין ופתרון משברים.
ITI חקירות
השאר פרטים ונחזור אלייך

    שתפו את המאמר