• חקירות
  • קבילות ראיות בבית משפט – כל השינויים לשנת 2022!

קבילות ראיות בבית משפט – כל השינויים לשנת 2022!

הליך משפטי הוא מה שאף אחד לא ממש רוצה להיקלע לתוכו. אמנם יש כאלו שהולכים לבתי משפט באופן קבוע כחלק מהדרך שלהם להתפרנס, אבל רוב האנשים שאנחנו מכירים יעדיפו להימנע מסיטואציה בה הם צריכים לתבוע או להיתבע.

אבל אנחנו מודעים היטב לכך שהעולם בו אנחנו חיים הוא לא עולם מושלם. כלומר, אנחנו חיים, במידה רבה בעולם בו יש לאכוף את החוק ולשפוט את האזרחים כדי להבטיח כי כל אחד יהיה רשאי לתמיכה מלאה של המדינה כאשר הוא מכוון למשפט צדק המגיע לו על פי חוק ע"י קבילות ראיות.

אבל בית משפט הוא אמנם הבית בו נעשה צדק אך אין זה אומר כי מדובר על מקום בו נמצאים מי שיודעים את כל האמת. הרי בסופו של יום, האנשים ששופטים אתכם בבית המשפט לא היו שם. לא מכירים את הנפשות הפועלות, לא היו במקום בו האירועים התרחשו.

לכן, הדרך שלהם להבין לעומק מה אירע כדי שיוכלו למלא את חובתם האזרחית, נטולה בספק. בדיוק בגלל זה עולם המשפט כולו מבוסס על קבילות ראיות בבית משפט.

כלומר, על מידע שמגיע לבית המשפט בצורות שונות ומכריע במידה כזו או אחרת את הכף באופן כזה שיקבע מה נכון ומה שקר.

מה ניתן להגדיר בתור – קבילות ראיות בבית משפט?

המילה 'ראיה' מגיעה כמובן מהפועל 'לראות' וכאשר אנחנו מדברים על 'ראיה' אנחנו מדברים למעשה על כל חפץ או עדות שיכולים להצביע על מה שהתרחש באתר באמת.

כדי להסביר את הנקודה לעומק ניקח שתי דוגמאות. הראשונה היא למשל של אקדח שמצאו אותו בזירת הרצח.

חוקרי משטרה העוסקים בתחום יצליחו להגיד לנו על פי המיקום של האקדח, בליווי תמונות כמובן, מי ככל הנראה היה זה שביצע את הירי.

ראיה אחרת, העוסקת בעדות שמיעה יכולה להיות של משהו ששמע את האירועים מחוץ לבית בו התרחש המעשה או כאשר חלף על פני האשם ברחוב. כל המקרים הללו הם מקרים שיכולים לשמש אותנו בבית משפט.

אבל איך החוק יכול לאפשר לנו להשתמש בראיה בבית משפט, כאשר הראיה הזו נלקחה שלא כחוק?

למשל דוגמא שקורת לא מעט בחקירות של חברות מודיעין עסקי, אם נרצה להביא סידרה של שיחות שנוהלו בטלפון הפרטי של מי שבית המפשט לא התיר לעקוב אחריו לכתחילה באופן כזה שפוגע בזכות שלו בפרטיות.

אם אנחנו מדברים על שיחות שנלקחו על ידי גניבה של הטלפון למשל, אז אנחנו מדברים על שורה של קבילות ראיות שלא יכולות לשמש אותנו בבית משפט.

לעיתים אנחנו יכולים לתמוך בעזרת קבילות ראיות הללו בקו אותו אנחנו מציגים לבית המשפט, אבל אי אפשר להיעזר בחומר הזה כדי להוכיח לחלוטין וללא צל של ספק את הדברים, זכרו טרם תחילת תהליך להתייעץ מול חברות ייעוץ אסטרטגי לקבלת ייעוץ מתאים.

בית המשפט עושה משפט ולא רק צדק עם קבילות ראיות

המטרה של החוק היא לשמור על סדר. כלומר, התפקיד של בית המשפט הוא להחליט מי זכאי, מי אשם ומה החוק אומר לגבי המקרה. המטרה היא לא תמיד להוכיח את האמת, לעיתים המטרה היא פשוט למצוא קבילות דיני ראיות שיתמכו באפשרות שלכם למיצוי זכויות מלא.

כלומר, ראיה שאולי מצביעה על כך שדברים מסוימים התרחשו אבל היא נלקחה לא כדין אולי תוציא אתכם צודקים אבל תרחיק אתכם מהדבר אותו אתם באמת רוצים להשיג, שורה של פסיקות שיאפשרו לכם למצות את המגיע לכם על פי חוק.

קבילות ראיות – העבודה שלנו היא בראש ובראשונה לשמור עליכם

עבורנו בנושא קבילות ראיות, השאלה אילו ראיות קבילות בבית משפט היא שאלה שמכוונת את כל האופן בו אנחנו יוצאים למבצע זה או אחר.

בחברת ITI משרד חקירות וייעץ אסטרטגי אנחנו מחכים לכם ורוצים להיות שם לצדכם.

עירד תמיר
חוקר פרטי מוסמך בעל ניסיון של מעל 20 שנה באיסוף מודיעין ופתרון משברים.
ITI חקירות
השאר פרטים ונחזור אלייך

    שתפו את המאמר