מודיעין עסקי – ייעוץ אסטרטגי לחברות וארגונים

"סוף מעשה במחשבה תחילה". בשוק התחרותי של ימינו, ידע הוא כוח ומשנה את כללי המשחק. אם רק נוכל לדעת יותר, עוד בשלבי התכנון, על המתחרים הפוטנציאליים שלנו…

אם רק נוכל לגלות מבעוד מועד האם בשוק יש טכנולוגיות או מוצרים דומים לשלנו ומהו קצב המכירה שלהם… אז זהו שאפשר.

כיום, חברות רבות, קטנות וגדולות, נעזרות בשירות של חברות מודיעין עסקי בישראל ובעולם גם בשל חקירות בינלאומיות לטובת איסוף נתונים על המתחרים או הלקוחות שלהם – מבעוד מועד – כדי למזער סיכונים ולמקסם פוטנציאל.

מודיעין עסקי – מה זה אומר?

 

עולם המודיעין העסקי נכנס בדיוק לתפר הזה, ומספק לנו את המידע הקריטי בתהליך של איסוף מודיעין. מודיעין עסקי בינלאומי תחרותי הוא איסוף של מידע באופן שיטתי – על המתחרים, על המוצרים והטכנולוגיות שלהם, על עובדיהם ועל הלקוחות שלהם.

בשיטת העבודה הזו, שהיא שונה מפעילות חקירה, המידע גלוי ויש למצוא אותו ולהצליב בין הנתונים. בזכות המידע שנצבר ניתן לקבל החלטות מבוססות וטובות יותר לעסק או לארגון בתהליך של ניהול אסטרטגי.

מתי כדאי לפנות לקבלת שירות של מודיעין עסקי?

 

מודיעין עסקי תחרותי שם אתכם ביתרון מול המתחרים שלכם, ולכן ניתן להשתמש בו בכל שלב: בשלבי הקמת עסק, בימים של פעילות שוטפת, בעיתות משבר כשדרושה רפורמה וכמובן כשרוצים להרחיב את הפעילות.

למשל, כדי לבדוק האם ישתלם לנו לפתוח סניף של החברה באזור מסוים בארץ או בחו"ל ומה החברה המתחרה עושה נכון כשהיא מצליחה למכור יותר מאתנו. באמצעות המודיעין תוכלו לקבל אינפורמציה מלאה:

  • מידע על המתחרים הפוטנציאליים שלכם
  • מידע על שווקים חדשים והזדמנויות עסקיות חדשות
  • מידע על מוצרים וטכנולוגיות חדשות
  • מידע אודות אסטרטגיות השיווק של המתחרים
  • מידע הממפה את האיומים העסקיים

בתחבולות תעשה לך מלחמה – יעוץ אסטרטגי מבוסס מידע

 

ייעוץ אסטרטגי הוא כלי עבודה משמעותי ביותר בדרגים הגבוהים. ארגונים רבים בוחרים לפנות לשירות של חברות ייעוץ אסטרטגי בינלאומיות כשיש צורך לעצור, לחשוב ולחשב את המשך הפעילות העסקית כלפי חוץ.

בין אם בשל משבר, בין אם כשמעוניינים להתרחב לשווקים חדשים או לצאת באסטרטגיה חדשה ובין אם בשל הצורך להתאים את הארגון לצרכי השוק המשתנים – לרגולציות חדשות, ללקוחות חדשים ולמתחרים שנוספו.

בניגוד לייעוץ הארגוני – המתמקד בשינויים פנימיים ועונה על השאלה "איך", ייעוץ אסטרטגי מתמקד בצורכי הארגון ברמת היעדים, המטרות והסביבה החיצונית ועונה על השאלה "מה".

ייעוץ אסטרטגי המבוסס על נתונים המופקים מפעילות מודיעין עסקי הוא יעוץ אפקטיבי יותר אשר משלים את עבודת המחקר בפעילות הלכה למעשה. כשעובדים על בסיס נתונים עדכניים קל יותר לקבל החלטות עסקיות מושכלות שגם ניתן לעמוד מאחוריהן.

עירד תמיר
חוקר פרטי מוסמך בעל ניסיון של מעל 20 שנה באיסוף מודיעין ופתרון משברים.
ITI חקירות
השאר פרטים ונחזור אלייך

    שתפו את המאמר